2020-09-05 Paskaita apie judėjimo naudą

09/05/2020 10:00
09/05/2020 14:00
2020-09-05_PASKAITA_judejimas_2_35.jpg

Rugsėjo 5 d. (šeštadienį) 10.00 val. Liudviko Rėzos kultūros centre (L. Rėzos g. 8 B. Juodkrantė) vyks paskaita apie judėjimo naudą, o po to – žygis pėsčiomis su demonstraciniais pratimais.
Paskaitą ir užsiėmimus ves Klaipėdos valstybinės kolegijos lektorė Roberta Bikuličienė. Lektorė turi sukaupusi didelė teorinę bei praktinę patirtį, kuria pasidalins su užsiėmimo dalyviais.
Projektas „Sveikos gyvensenos skatinimas Neringos savivaldybėje“

Fizinių demonstracinių užsiėmimų organizavimas

Darbotvarkė

Laikas Veikla
10.00-11.00 Pokalbis-diskusija apie vaikščiojimo naudą sveikatai, ėjimo greičio pasirinkimo bei dozavimo principus, kūno-proto mankštą
11.00-13.00 Žygis pėsčiomis, įtraukiant demonstracinius pratimus
13.00-14.00 Žygio pėsčiomis aptarimas, diskusija

Vaikščiojimo nauda sveikatai, ėjimo greičio pasirinkimo bei dozavimo principai

Vaikščiojimas – natūralus, paprastas judėjimo būdas, suteikiantis daug naudos žmogaus sveikatai. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad vaikščiojimas teigiamai veikia viso organizmo veiklą: gerėja širdies-kraujagyslių, kvėpavimo, nervų sistemos darbas, stiprėja kaulai bei raumenys, greitėja medžiagų apykaita (kas padeda reguliuoti svorį), gerėja psichinė sveikata.
Vaikščioti galima įvairiais būdais: su avalyne, basomis, naudojant lazdas. Svarbu ėjimo metu aktyviai atlikti rankų mostus. Patartina vaikštant įtraukti dėmesingo sąmoningumo (mindfulness) pratimus, kurie padeda įveikti stresą ir nusiraminti.
Taip pat galima rinktis, kokiu greičiu eiti: einant lėčiau, labiau vyksta atsipalaidavimas, nusiraminimas, spartesnis ėjimas didina ištvermę. Ėjimo greičiui pasirinkti siūloma naudoti „kalbėjimo“ testą: reiktų eiti tokiu greičiu, kad dar galėtumėte palaikyti pokalbį einant, nesutrikdant kvėpavimo.
Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja atlikti mažo ir vidutinio intensyvumo aerobinę fizinę veiklą vidutiniškai 150 minučių per savaitę, individualiai atsižvelgiant į organizmo būklę. Jei žmogus anksčiau mažai vaikščiojo, reikėtų pradėti nuo trumpesnio laiko (apie 15 min.), palaipsniui vaikščiojimo laiką ilginant.
Mokslininkai teigia, kad veiksmas tampa įpročiu per 21 dieną, tad rekomenduojama pasivaikščioti kiekvieną dieną, kad tai taptu naudingu sveikatai įpročiu. Svarbu tai, kad visa fizinė veikla, įskaitant ir vaikščiojimą, būtų saugi bei suteiktų malonumą

Žygio pėsčiomis maršrutas: Liudviko Rėzos kultūros centras, Pažintinis dendrologinis takas, Garsų gaudyklė, Juodkrantės švyturys, paplūdimys, Gintaro įlanka, L. Rėzos kultūros centras (apie 6 km). Žygio metu numatomos pertraukėlės, kurių metu bus atliekama kūno-proto mankšta.